Et paradigmeskifte for jernbanen (Generelt)
Det er bedre at forberede projektet på 320 km/t end 250 km/t, når man arbejder med nyanlæg.
.
Hej Steen
Enig.
Har du viden om nogen konkrete eksempler på de ekstra omkostninger hertil eller lignende?
Alt hvad jeg ved er at man til Kattegatforbindelsen arbejdede med 250 km. tracé på Sjælland i genberegningsoplægget. Jeg påpegede så til ministeren og TRU at det var mærkeligt, når Banedanmark åbebart uden særlige ekstraomkostninger kunne traceere for 300 km/t Hovedgaard-Hasselager. Og hokus-pokus så er Kattegatbanen på Sjælland nu i linjeføringsforslagene fra marts i år traceret for 300 km/t.
Poul
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k