Et paradigmeskifte for jernbanen (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, onsdag 05. august, 2020, 08:46 (80 dage siden) @ steenth

Det er bedre at forberede projektet på 320 km/t end 250 km/t, når man arbejder med nyanlæg.

.
Hej Steen

Enig.
Har du viden om nogen konkrete eksempler på de ekstra omkostninger hertil eller lignende?

Alt hvad jeg ved er at man til Kattegatforbindelsen arbejdede med 250 km. tracé på Sjælland i genberegningsoplægget. Jeg påpegede så til ministeren og TRU at det var mærkeligt, når Banedanmark åbebart uden særlige ekstraomkostninger kunne traceere for 300 km/t Hovedgaard-Hasselager. Og hokus-pokus så er Kattegatbanen på Sjælland nu i linjeføringsforslagene fra marts i år traceret for 300 km/t. :-)

Poul

--
Mvh Poul

Lokalbaner nedlægges i 2030 pga. selvkørende biler.
Alle nye baner bør anlægges for 300 eller 320 km/t.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen