Et paradigme skifte for jernbanen (Generelt)

af gaest, torsdag 06. august, 2020, 06:18 (79 dage siden) @ pjl

DSB får også leveret op til 200 togsæt, der ville kunne leveres til 230-250 km/t.
Talgo togsættene kan kombineres med lokomotiver, der kan køre 300 km/t.

Ja, lad os nu lige se dem køre først. IC4 kom aldrig til at køre de 200 km/t de var købt til. Forhåbenligt har vi sidespor nok de kan henstå på indtil nogen kommer i begrænset drift, og andre sendes direkte til huggeren.

Så alt afhænger ikke kun af nogle regionaltogslokomotiver.

Som jeg har forstået det skal Vectron bl.a. køre København - Hamburg i sandwich oprangering. Den tur er ikke lige det jeg opfatter som regionaltrafik. Men ja, nogen kommer også til at køre København - Holbæk og lign.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn
Der kommer altid en sporvogn
Pris 320,- kr.
 Læs mere 
DB Cargo
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen