Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et paradigme skifte for jernbanen (Generelt)

af pjl, 6/8 2020, 19:20 (1330 dage siden) @ gaest

Inden de Vectron er udtjente er der nok kommet et andet signalsystem der afhjælper dette. Min kommentar med de 200 var mere rettet mod dem der drømmer om 250 km/t eller mere.

Den nye bane til Ringsted er bygget til 250 km/t, den nye bane over Vestfyn bliver bygget til 250 km/t, banen over Solbjerg ved Aarhus bliver bygget til 250 km/t og en ny forbindelse over Vejle Fjord bliver bygget til 250 km/t.

Jeg forstår skam godt at en Vectron ikke kører meget mere end 200km/t, men at DSB er ved at indkøbe nye togsæt med en levetid på 30+ år til 200 km/t er idiotisk når flere banestrækninger i fremtiden vil understøtte en højere hastighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak