Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et paradigme skifte for jernbanen (Generelt)

af pjl, 6/8 2020, 20:13 (1358 dage siden) @ krabsen

Vel ikke nødvendigvis idiotisk.
Hvis de nuværende 300-lokomotivers fartkurver sammenholdt med standsningsmønstret betyder, at der i praksis stort set ikke vil blive kørt med højere hastighed er det spild af gode skattekroner at købe dem.

Jeg snakker ikke om 300 km/t, jeg indledte (længere oppe) med at sige at 230 km/t var godt, det viser sig dog at der findes meget få tog hos producenterne der er lavet til denne hastighed, der er 250 km/t et bedre bud.

En Giruno bruger omkring 10 kilometer på at nå den hastighed, så der vil være masser af tid/strækning hvor hastigheden kan udnyttes, København-Ringsted, Odense-Middelfart, Fredericia-Horsens og Horsens-Aarhus.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
DSB MX1024

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak