Svendborgbanen (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, tirsdag 11. august, 2020, 13:17 (39 dage siden) @ Jens Hansen

Tilsvarende gælder for DSB;

https://www.trm.dk/publikationer/2015/dsb-trafikkontrakt/

Ved operatørrettidighed forstås den samlede rettidighed med fradrag af forsinkelser, der skyldes forhold, som DSB ikke er ansvarlig for.

Men lidt uden for denne diskussion, så er der tilsvarende sager i England og andre lande, hvor netop den forbedrede infrastruktur har været grundlag for at indregne passagervækst, der så ikke kommer, når infrastrukturinvesteringer ændres. Jeg kender dog ikke kontrakten for Svendborgbanen, men i England er netop "dynamiske anlægsplaner" angivet som et væsentligt problem i forhold til de kontrakter, der for øjeblikket er i økonomiske vanskeligheder.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Maribo - Torrig Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen