Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny station på Aarhus Letbane (Generelt)

af Gæst42, 5/9 2020, 17:57 (1323 dage siden) @ jaer

Nu er der jo andet end skinner, som bestemmer, hvordan “dobbeltsporet” kan benyttes. Der er både signaler, sporskifter og overkørsler, som spiller ind.


Så du siger at det ikke er teknisk muligt?


Nej, det siger jeg ikke, men du må sætte dig dybere ind i sammenhængene, og så se, at det mange gange er kompromiser (kender du det ord?), som udgør det muliges kunst.

Naturligvis, men du kan det lade sig gøre eller kan det ikke ? Så svært at det vel ikke at svare på det?

Hvis du har nogle detaljeret tegninger (svarende til ATC-planer på BDK infrastruktur - som det vel egentligt stadig er?), så vil jeg da gerne se dem hvis det viser at man ikke kan lave minuskrydsning i Lystrup?


Hvorfor blev denne mulighed fravalgt? - hvorfor så overhoved anlægge en transversal ?


Her skal man se tilbage til designoplægget, hvor Lisbjergtogene jo skulle krydse over.

Så i designoplægget skulle Lisbjergtogene køre ad det venstre spor det sidste stykke ind til Lystrup?
Det bliver mere og mere mærkeligt dette.


Af jeres TIL (https://www.letbanen.dk/media/385347/sporplaner-maj-2019.pdf) fremgår denne begrænsning ikke?


Der er mange ting, som ikke fremgår af TIL ( eller TIB hos BDK for den sags skyld). Noget så fundamentalt som placering af togdetekteringsafsnit for eksempel. Her skal man finde anden dokumentation, og det er jo heller ikke relevant for brugerne af TIL.

Jeg modtager gerne de tegninger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak