Fra 3 til 4 vogne på M1/M2 metroen i København--typisk dansk (Generelt)

af Rørvig Station, tirsdag 08. september, 2020, 21:39 (21 dage siden) @ larsL

Det var forfærdelig gang teknokrat/DJØF hælden vand ud af ørene.

Jeg hæftede mig ved to sætninger på side 7 i dokumentet (sidenummer 3):
"Da det ved udformningen af de dybe stationer til M1/M2 blev sikret, at der i en fremtidig situation – for så vidt angår perronlængden - ville være mulighed for at overgå fra 3-vognstog til 4-vognstog, var Kongens Nytorv Station kun forudsat at betjene M1/M2."
Hvad betyder det? Kongens Nytorv var forberedt for 4-vognstog, men dette er ændret ifm. Cityringen?

"Hertil kommer, at der for at øge kapaciteten i togene allerede er foretaget en ændret opstilling af sæderne, som giver
plads for flere passagerer. En yderligere optimering af sædeopstillingen vil kunne øge togkapaciteten yderligere."

Ja, tak den forstår jeg til gengæld. Man tænker på at fjerne endnu flere siddepladser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.
 Læs artiklen 
DSB S732
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen