Fra 3 til 4 vogne på M1/M2 metroen i København--typisk dansk (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 08. september, 2020, 21:46 (21 dage siden) @ Rørvig Station

Jeg hæftede mig ved to sætninger på side 7 i dokumentet (sidenummer 3):
"Da det ved udformningen af de dybe stationer til M1/M2 blev sikret, at der i en fremtidig situation – for så vidt angår perronlængden - ville være mulighed for at overgå fra 3-vognstog til 4-vognstog, var Kongens Nytorv Station kun forudsat at betjene M1/M2."
Hvad betyder det? Kongens Nytorv var forberedt for 4-vognstog, men dette er ændret ifm. Cityringen?

.
Det betyder at Kongens Nytorv er forberedt for 4-vognstog. Men cityringen (som jo også har stop på Kongens Nytorv) har betydet at antallet af passagerer er vokset langt mere end man kunne forudse, ved opførslen af M1/M2 og dermed er der ikke trapper/gangareal nok til at håndtere det større flow af rejsende. Derfor skal der bygges om. Ikke pga. 4-vognstog, men for at kunne håndtere flere rejsende (Helt præcist er der krav til hvor hurtigt tog og station kan ryddes i tilfælde af brand, og det øger kravet til trapper og gangareal).

Poul

--
Mvh Poul

Lokalbaner nedlægges i 2030 pga. selvkørende biler.
Alle nye baner bør anlægges for 300 eller 320 km/t.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen