Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 9/9 2020, 23:02 (1297 dage siden) @ Steen Koefoed
redigeret af Poul Brandt, 9/9 2020, 23:12

Hvad skal vi mene om Europasporet ? Med en grøn dagsorden og en Femern undervejs kan jeg se nogle svenskere der har en væsentlig interesse i at spare 55 minutter mellem Gøteborg og Københavns Hovedbanegård. Hvis togene mod Sverige ikke skal vendes på en københavnsk endestation vil det være en helt anden situation

.
Europasporet rykker nok op på listen, når beslutning om S-tog til Helsingør tages. Hermed bliver HH-forbindelsen en (billig enkeltsporet?) s-togslinje, og Sverige får så ikke den forventede sekundære godstogsforbindelse over Øresund.

Poul

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak