Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af Steen Koefoed, 10/9 2020, 19:18 (1323 dage siden) @ KKLD

Ja jeg vil give dig ret i at det giver mest mening at begge linjer stopper på alle stationer det er lettere for alle passagerer at huske og stationerne ligger også i et fuldt bebygget område (Charlottenlund, Ordrup og Klampenborg) og de andre er der også en del passagerer (Skodsborg, Vedbæk og Rungsted Kyst). Dog kan man også overhale mens toget holder på Klampenborg fordi der er 4 Kystbanespor (og også 3 s-togsspor). Som du rigtigt nok siger er det sværere at skulle håndtere forskellige standsningsmønstre, især ved uregelmæssigheder. Og for S-tog tager det ikke særlig lang tid at stoppe sammenlignet med kystbanetogene.

Men hvis vi ikke ønsker overhaling mellem Hellerup og Klampenborg stiller det os i så fald i en situation med to ekstra spor mellem Hellerup og Klampenborg som vi ikke har noget at anvende til :-) En mulighed var at lade regionaltoget fortsætte op til Klampenborg, men jævnfør en anden post jeg lige lavede, kan det være et problem, hvis der ikke er plads til to regionaltogsspor forbi Hellerup fordi S-togene nu har taget al kapaciteten....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak