Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af KKLD, 11/9 2020, 17:09 (1315 dage siden) @ Steen Koefoed

Ja jeg vil give dig ret i at det giver mest mening at begge linjer stopper på alle stationer det er lettere for alle passagerer at huske og stationerne ligger også i et fuldt bebygget område (Charlottenlund, Ordrup og Klampenborg) og de andre er der også en del passagerer (Skodsborg, Vedbæk og Rungsted Kyst). Dog kan man også overhale mens toget holder på Klampenborg fordi der er 4 Kystbanespor (og også 3 s-togsspor). Som du rigtigt nok siger er det sværere at skulle håndtere forskellige standsningsmønstre, især ved uregelmæssigheder. Og for S-tog tager det ikke særlig lang tid at stoppe sammenlignet med kystbanetogene.


Men hvis vi ikke ønsker overhaling mellem Hellerup og Klampenborg stiller det os i så fald i en situation med to ekstra spor mellem Hellerup og Klampenborg som vi ikke har noget at anvende til :-) En mulighed var at lade regionaltoget fortsætte op til Klampenborg, men jævnfør en anden post jeg lige lavede, kan det være et problem, hvis der ikke er plads til to regionaltogsspor forbi Hellerup fordi S-togene nu har taget al kapaciteten....

Jeg kan godt se det fungere. Klampenborg St. har spor 1, 2, 3 og 4 til Kystbanen og 5, 6 og 7 til S-tog.

Spor 7 og 6 kommer nok ikke til at blive brugt, eller måske kun til at vende S-tog ved uregelmæssigheder eller i forbindelse med depotet der allerede findes.
Spor 5 forbliver til S-tog mod Hellerup og flyttes hen mod Spor 4.
Spor 4 inddrages til S-tog mod Helsingør og flyttes hen mod Spor 3.
Spor 3 fjernes.
Spor 2 og 1 flyttes sydpå og ender blindt så der kan vendes tog. Den nye perron går altså hen til enden af vejen Slotsalleen.
Nordpå for spor 2 og 1 forbindes det nye spor 3 til S-tog mod Helsingør og det nye spor 4 til S-tog mod Hellerup.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak