Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af KKLD, 11/9 2020, 17:12 (1295 dage siden) @ Steen Koefoed

Hvilke tanker har I gjort jer om betjeningen aftener, nat og weekender? Er det med 50% antallet af tog aftener og 33% af togene om natten?


Godt spørgsmål. Køremønsteret i dagtimerne er beskrevet i NJS 2 videoen omkring 3. minut. Forhåbentligt kan man med førerløse tog holde frekvensen høj og gøre toget kortere hen på aftenen.

Mht natkøreplanen ville jeg lade alle natlinjerne gå via Boulevardbanen, og dermed ligne den nuværende natkøreplan til forveksling. Betjeningen af Eksprestunnelen vil så blot være serviceret af tog som kører i pendul mellem de fire knudepunkter (Ny Ellebjerg / Valby / Emdrup / Hellerup - eller førstkommende vendespor herefter). Et fejeblad der sikrer, at man altid kan komme ud og kan skifte til de ”rigtige” nattog. Derved prioriteres en hyppig servicering mellem Indre by og forstæderne. Det vil blot udvande værdien af de ”rigtige” nattog hvis der ikke fokuseres på servicering af Hovedbanegård og Nørreport tænker jeg

Hvad mener du med rigtige nattog?

Jeg tænker at man kunne fortsætte nuværende betjening med nattog hvert 30. minut, men som en bonus også have nattog langs eksprestunnellen hvert 30. minut. Dog tænker jeg at Linje F/Ringbanen burde køre hvert 15. minut i stedet for hvert 30. minut som det er i dag om natten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak