Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fra 3 til 4 vogne på M1/M2 metroen i København--typisk dansk (Generelt)

af Eyolf, 11/9 2020, 23:32 (1320 dage siden) @ Poul Brandt

Nei, det tok ikke mer enn drøyt 10 år før det ble klart at to spor var for lite. Etter 20 år var kapasitetsproblemene blitt så store at man, som jeg skrev, utvidet Nationalteateret stasjon fra to til fire spor. Det var allerede da klart at hele tunnelen burde vært utvidet, og de påfølgende årtiene har gått med til å krangle om hvordan i all verden man skal klare å få det til. I mellomtiden bare vokser problemene. Både øst og vest for Oslotunnelen bygges det ut til fire spor, men hva hjelper det når alt skal sluses inn på to spor gjennom en tunnel hvis kapasitet var sprengt for flere tiår siden?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak