S-tog dagstimer Linje E forlænget til Birkerød (Generelt)

af KKLD, mandag 21. september, 2020, 16:33 (32 dage siden) @ Jensen123

Nu drejer det sig jo ikke nødvendigvis om at drive modeljernbane med DSBs S-tog.

Det drejer sig om, at trafiktilbuddet gøres attraktivt ved at folk kan forstå det, og - frem for alt - at den kollektive trafik hænger sammen.

Bortset fra, når man blive sur, når en busrute bliver reduceret, må man medgive, at der i de senere mange år er arbejdet særdeles meget med at gøre den kollektive sammenhængende, senest med omlægning af buslinjerne ved åbning af cirkel-metroen.

Både Holte og Lyngby er eksempler på S-stationer med talrige buslinjer, der betjener det omkringliggende opland. Og en høj frekvens på S-togene gør det mere attraktivt at anvende den kollektive trafik, når man både skal med en bus og med et tog. At gøre Glostrup til regionalt punkt er derfor også fornuftigt.

Og som det er svaret adskillige gange, afhænger omfanget af den københavnske s-togstrafik af antallet af togsæt (og elektroførere).

Kan der skaffes penge til anlægsarbejder skulle man efter min mening sætte skub i CPH-lufthavn station og Ny Ellebjerg!

Alt er afhængigt af øjnene, der ser. Mine øjne ser sognerådspolitik. Her tænker jeg eksempelvis på placeringen af Nordhavn Metrostation, som ikke har et hurtigt skift med S-banen. Der tænkes heller ikke i sammenhæng med eksempelvis Lynetteholm metroen.Det forekommer ret oplagt forbinde den med Hellerup, som er lidt af en tog hub, men næ nej, hellere diskutere mange milliarder løsninger på røret og Københavns havn. Ja, ja. Og på Hillerød S-banen bygger man naturligvis en ny S-station3 minutter fra Hillerød Station, selvom den uden problemer kan dækkes af lokalbanen alene.

Når du snakker om metro til Hellerup mener du så som der er vist i denne artikel? https://ing.dk/artikel/koebenhavn-dropper-metro-ringbane-gennem-nordhavn-185130

Hvad er det for nogle mange milliarder løsninger gennem røret og Københavns havn du refererer til?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 
DB Cargo
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen