S-tog dagstimer Linje E forlænget til Birkerød (Generelt)

af mikedk2100, mandag 21. september, 2020, 17:56 (34 dage siden) @ Banemanden

Nordhavn station er et resultat af en udsat flytning af s-togs stationen. Den skal rykkes 300 meter længere mod Svanemøllen men det blev udskudt af flere årsager :) Jeg synes dog jeg så planer for det inden for et par år

Uanset hvad, så ligger stationerne så langt fra hinanden, at der aldrig bliver et “nemt skift”.

Man vil endda kun lave trapper/elevator til gadeniveau i Aarhusgade, hvad der så betyder, at folk der har behov for elevator skal med en sådan hele 3 gange for at nå fra S-tog til Metro eller omvendt. Og man skriver i samme notat, at passagerne vil kunne gå overdækket fra S-tog til Metro (side 3 i det skriv Steen linker til). Altså skal hele S-tog perronen overdækkes, hvad jeg tvivler på sker.

Det er jo fra start lavet forkert, formentlig for at spare penge, ligesom så mange andre steder, hvor det bliver noget juks, fordi man vil spare penge og i stedet laver et discountprojekt.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder
Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen