Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TEE 2.0 (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 21/9 2020, 20:06 (1306 dage siden) @ Peter Christensen

Moderne tog er ret ligeglade med du fodre dem med, de laver alligevel strømmen om til en intern spænding. Det kræver dog at man køber et ordentligt tog.

Yep - og så skal man lige huske at skrive spænding og frekvens i kravspecifikationen og angive de ønskede landepakker.....ellers kan det blive lidt træls bagefter med godkendelsescirkusset.

.
Og lad os så lige standse denne løbske tråd:

"Det er forudsat, at der udelukkende indkøbes tog til national trafik. Det sker med afsæt i Transport-, Bygnings- og Boligministeriets Trafikvision, hvor international trafik til Tyskland i 2030 ikke længere er en del af DSB’s trafik. For trafikken til Sverige diskuteres en række alternative modeller. Hvis det senere besluttes, at DSB skal fortsætte med at køre international trafik til Tyskland efter 2028 og til Sverige efter 2034, hvor det nuværende materiel til international brug forventes udfaset, vil flåden til Sverige blive anskaffet via et separat udbud. I forhold til flåden til Tyskland inkluderes en option på ellokomotiver i DSB’s forestående lokomotivanskaffelse, hvilket muliggør betjening til Hamborg, også når Femern-forbindelsen står klar."

Fremtidens Tog fase 1.5.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak