Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 22/9 2020, 15:26 (1304 dage siden) @ tgpsen

Samme sag med forlængelser nord for Hillerød.

Har du nogensinde været en tur op ad Gribskovbanen? Ved du hvorfor den hedder det? Det er fordi den går igennem Danmarks næststørste skov Gribskov.
Hvor fedt tror du Danmark Naturfredsningsforening og mange andre for eksempel de daglige brugere af skoven vil synes det er med to indhegnede dobbeltsporede baner uden overgange igennem skoven?
Der lever faktisk nogle store dyr i den skov og dem tror jeg ikke det er sjovt at kollidere med med 100 - 120 km/t med et førerløst tog. Selv om der kan være alle hånde sensorer, så vil det heller ikke være særligt behageligt hvis toget i tide og utide bremser op.
De nordsjællandske baner er faktisk ret velfungerende og benyttede. If it works - don't fix it.

Hvis sammenstød med vilde dyr er et problem kunne man jo fikse det ved at indhegne banen. Det må Danmarks Naturfredningsforening og mange andre da blive glade for på dyrenes vegne. Og når man alligevel har gjort det, hvorfor så ikke dobbeltspore og S-togificere den?

Jeg skriver jo netop "indhegnede". Det bliver ikke et kønt syn og som sagt løser det ikke rigtig nogen reelle problemer ud over at det måske ser godt ud på en modeljernbane.

Hold nu fingrene fra vores Lokaltog!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MH374

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak