TEE 2.0 (Generelt)

af Oliver Løvgard @, Søborg, torsdag 24. september, 2020, 11:26 (32 dage siden) @ gaest

Jeg kender ikke rettidigheden af DSB's tog til Hamburg, idet jeg undgår dem. De er oftest totalt overfyldte fordi der kun køres med ét MF sæt. Trafikken nord for Hamburg har ikke tyskernes bevågenhed. Så det er bumletog. Jeg gav udtryk for en pessimistisk vision, baseret på DSB's manglende interesse for international trafik, sporets tilstand, og de evindelige problemer med regulariteten på øresundstogene.
Fra politisk side synes jeg der er en tendens til at vi driver en jernbane af hensyn til DSB. Lige nu ser vi DSBs vision om deres helt eget lukkede dieseltogsnetværk (som ingen andre operatører kan byde ind på fordi de ikke har egnede dieseltog. Visionen døde af at der heller ikke er nogen der laver egnede dieseltog.
Så hvis DSB ikke er interesseret i TEE 2.0 så kommer det ikke til DK

Hov, hov, hov.... Vi sender med godt 90% af tiden 2 MF'ere afsted i tyskerafgangene.

--
Oliver L. Løvgard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
Svenska-lok
160 hk dieselrangertraktorer med "Ardelt"-gear
160 hk dieselrangertraktorer med "Ardelt"-gear
Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen