Hurra for hyldevarer! (Generelt)

af tgpsen, lørdag 26. september, 2020, 01:05 (34 dage siden) @ RasmusD

Når togpedersen får en idé, så sætter den sig fast og bliver snart til løsningen på alle jernbanens udfordringer, både de faktiske og opfundne.

Nej da, så ambitiøs er jeg ikke. Kun de udfordringer jeg nævner.

Fx at omstrømme hele S-togsnettet i København til fjernbanestandard så man kan spare penge når man vil indføre s-tog på Vestfyn og videre til Kolding og Aarhus.

Ligesom i Mumbai.

Eller bygge en tunnel under det halve København fra Hovedbanegårdens nordende til Lufthavnen så alle tog ikke behøver vende på stationen - selvom størstedelen af dem i dag ikke vender men kører videre til Østerport og Helgoland, men det kan de jo ikke når man har ombygget Kystbanen til den nuværende s-togsstandard for at indføre S-tog til Helsingør.

Men det kan de godt hvis man ikke ombygger kystbanen til S-togstandard. Så det kan man jo spare hvis man i stedet har ombygget S-toget til fjernbanestandard som jeg foreslår. Så er de penge sparet. Og man kan bygge en HH-tunnel uden at bekymre sig om forskellige standarder på de to sider. Og omegns-dieselbanerne kan elektrificeres uden at man behøver overveje til hvilken standard.

Det er en øvelse i frustration og meningsløshed at gå i dialog med ham.

Jeg forstår din frustration.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Maribo - Torrig Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen