Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny køreplan 2021 er nu på rejseplanen (Generelt)

af KKLD, 26/9 2020, 12:38 (1298 dage siden) @ KKLD

Er der nogen der ved hvordan det kan være at S-togs Linje A kører til Solrød Strand om morgenen, men kun til Hundige om eftermiddagen? Skal de samme folk ikke hjem igen samme vej?

Og så blev der også for cirka 2 år siden så vidt jeg husker muligt at tage Linje F i hverdage kl. 18:09, 18:29 og 18:49 fra Hellerup til Klampenborg uden stop fordi Linje F gik fra 5 til 10 minutters drift. I den forbindelse kom jeg til at tænke på om man ikke kunne gøre det samme for andre linjer. Et eksempel med Linje E mod Holte er at de sidste 3 ankomster, 19:05, 19:15 og 19:35 kørte til Hillerød uden stop hvor der medtages passagerer.

Derudover kan man også tænke på at dette kunne være muligt om morgenen for det er det ikke med Linje F at man fx kan tage toget uden stop fra Klampenborg til Hellerup og så videre som normalt mod Ny Ellebjerg. Det samme kunne vel være muligt fra Hillerød til Holte uden stop og så videre som en normal Linje E.

Jeg har ikke overblikket over alle linjer, men dette kunne vel spredes ud til alle linjer?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
DSB ME1520

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak