EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09. (Generelt)

af Oliver Løvgard @, Søborg, tirsdag 29. september, 2020, 18:45 (32 dage siden) @ larsht

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.


Alt efter 91 86 er op til landet/operatøren at bestemme. DSB har valgt den nemme vej og blot sat litranummeret ind til sidst således:
91 86 0003 201-x, hvor x er kontrolcifferet. De kunne lige så godt have heddet 91 86 3201 000-x eller 91 86 0032 010-x.
Nummeret er et slags stelnummer, for det følger lokomotivet på tværs af landegrænser, operatører og salg. Kun ved større ombygninger får det et nyt nummer.


Ikke korrekt.

Registreres køretøjet til en bruger i et andet land skal ciffer 3+4 ændres (og deraf også ciffer 12 som beregnes på grundlag af de øvrige cifre)

Så tror jeg svenskerne har klokket i det TME 1527 Nordic Re-Finance

--
Oliver L. Løvgard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB D814

Jernbanebøger

Motormateriellet fra tyske fabrikker efter 1945
Motormateriellet fra tyske fabrikker efter 1945
Pris 320,- kr.
 Læs mere 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen