Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EB prøvekørsel på Kystbanen d. 28.09. og 29.09. (Generelt)

af larsht, 29/9 2020, 23:38 (1276 dage siden) @ OLL

Undrer mig over, om de skal køre på det mærkelige EVN nummer også i Tyskland, jeg havde troet, at de fik et dubletnummer med litra 193, ligesom der er dublet numre ved kørsel mellem Tyskland/Østrig og Italien.


Alt efter 91 86 er op til landet/operatøren at bestemme. DSB har valgt den nemme vej og blot sat litranummeret ind til sidst således:
91 86 0003 201-x, hvor x er kontrolcifferet. De kunne lige så godt have heddet 91 86 3201 000-x eller 91 86 0032 010-x.
Nummeret er et slags stelnummer, for det følger lokomotivet på tværs af landegrænser, operatører og salg. Kun ved større ombygninger får det et nyt nummer.


Ikke korrekt.

Registreres køretøjet til en bruger i et andet land skal ciffer 3+4 ændres (og deraf også ciffer 12 som beregnes på grundlag af de øvrige cifre)


Så tror jeg svenskerne har klokket i det TME 1527 Nordic Re-Finance

Hvem er den registrerede bruger?
Det fremgår nemlig ikke af billedet. Der kan man ikke se VKM (Vehicle Keeper Marking)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak