Begrænsninger og forudsætninger for mere gods på banen? (Trafikpolitik)

af Gæst42, torsdag 01. oktober, 2020, 12:24 (23 dage siden) @ hummel_62

Naj, det er vel op til bla. Brugerne på dette sie.

Men det er svært at komme i tanke om andre der indris kan fylde hele og halv tog. End sige et par godsvogne.

Carlsbergs koncept går ud på at de færdigpakker deres lastbiler i Fredericia med vare til Sjælland og transportere dem på med tog til Høje Taastrup.

Hvis man nu forestiller sig COOP, Dansk Supermarked mf. kunne gøre det samme. Lave et logistik center hvor de pakker lastbiler til deres lokale butikker på samme måde som Carlsberg og transportere dem på tværs at landet på den måde.

Samtidigt vil de med ét logistik center også få nemmere ved at modtage vare på banen da mængderne så bliver store. COOP har jo i deres "grønne" bølge være ude og sige at de nu ville prøve at få tomater leveret på bane.

At COOP så vil fraflytte deres lager i Glostrup med baneforbindelse - ja det taler naturligvis imod.

Men alt dette er jo også blot tankeeksperimenter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen