Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Begrænsninger og forudsætninger for mere gods på banen? (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 1/10 2020, 20:09 (1296 dage siden) @ My1202

Tilsvarende kører på i Padborg og af i Hjørring.
Det vil kunne mærkes på vores motorveje og reducere miljøpåvirkningerne.
Samtid slap vi for en del uheld med udenlandske lastbiler på især den østjyske motorvej.

Hvad med at indføre et krav om at alle trailere i EU skal være løftbare (det er de nemlig ikke idag)?
Det er nemt nok. Når vognmanden står overfor køb af ny trailer, skal han vælge den billige (som ikke kan løftes) eller den dyre (som kan løftes)?
Det bliver jo nok den billige.....
Da levetiden på trailere er omkring 7-10 år, så er det blot at sige "fra xx dato cirka 2 år efter vedtagelsen af loven, da skal alle nye trailere være løftbare". Det vil betyde at i løbet af cirka 10 år, så er stort set alle trailere løftbare og der er en langt større kage at fiske efter for jernbanen.
Dog SKAL det være en EU beslutning - ellers bliver trailerne blot registeret i lande indenfor EU hvor kravet ikke findes.

låst
2053 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak