Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag (Jernbanen i dag)

af Poul Andersen, 1/10 2020, 22:32 (1275 dage siden) @ Lars

Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.

Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.

mvh.
Poul.


Tak for svaret.

Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.

Men hvordan får lokomotivføreren tilladelse til at sætte farten op igen? Når han passerer næste balise? Eller skal han bare se at komme væk hurtigst muligt, som Niels nævner?

Efter passage af overkørslen med 5 km/t, vender ATC tilbage til tidligere visning (i dette tilfælde til "passage af signal STOP", højst 40 km/t.) og bliver herefter opdateret ved passage af næste balise til strækningen/togets hastighed.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak