Fejl på ovk. 48 i Holsted her i eftermiddag (Jernbanen i dag)
Da SU- og I-signalerne er i afhængighed af nævnte overkørsel, har der ved uorden ikke været mulighed for normal signalgivning.
Derfor har togene måtte ud- eller indrangeres i jf. SR.
ATC betjenes i jf. ATC instruks ved passage af signal på STOP, og ved uorden i en overkørsel giver ATC mulighed for passage af denne, med kun 5 km/t.Også dette var en kort forklaring, men med lidt flere detaljer.
mvh.
Poul.
Tak for svaret.Jeg bemærker, at du bruger udtrykket "ud- eller indrangeres" som jeg fik skæld for at bruge tidligere i tråden, men never mind.
Men hvordan får lokomotivføreren tilladelse til at sætte farten op igen? Når han passerer næste balise? Eller skal han bare se at komme væk hurtigst muligt, som Niels nævner?
Efter passage af overkørslen med 5 km/t, vender ATC tilbage til tidligere visning (i dette tilfælde til "passage af signal STOP", højst 40 km/t.) og bliver herefter opdateret ved passage af næste balise til strækningen/togets hastighed.
Mvh.
Poul.