Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rullende landevej - Begrænsninger og forudsætninge... (Trafikpolitik)

af P.Jensen, 2/10 2020, 14:50 (1300 dage siden) @ My1202

Nøgleordet her er hviletid.

""Inden for hver periode på 24 timer efter afslutningen af den foregående daglige eller ugentlige hviletid skal føreren have en regulær daglig hviletid på mindst 11 sammenhængende timer.""
og
""Færgereglen betyder, at en regulær daglig hviletid kan afbrydes højst to gange i forbindelse med ombord- og frakørsel til/fra færge eller tog. Afbrydelserne må sammenlagt højst være én time.""

Så gælder det om at udnytte disse 11 timer på toget til at komme gerne ligeså langt som lastbilen kunne komme på vejen i samme tidsrum. Kun den vej vil man kunne få lastbilerne på toget. På samme måde er færgerne mellem Tyskland og Sverige interessante fordi de giver denne mulighed for hviletid

Indenlands giver det ikke mening - strækningerne er ikke lange nok. Hamburg til Malmö kan via Fehmern tunnel er køretiden vel på 6-7 timer for godstog, så den strækning er måske i underkanten.....

P.Jensen

låst
1980 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Indsend billeder
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak