Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rullende landevej - Begrænsninger og forudsætninge... (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 2/10 2020, 18:14 (1294 dage siden) @ Michael Deichmann

Det ville man også kunne hvis vi havde noget tilsvarende i DK. Turen fra Padborg til Hjørring tager vel 3 timer med lastbil og længere i myldrertiden?

Mon ikke man kunne dispensere fra hviletid på Strækningen fra Hjørring til Frederikshavn / Hanstholm og mellem Nykøbing F og Gedser / Rødby??

Når nu der er etableret en godsterminal i Hirtshals, hvorfor så stoppe i Hjørring og ikke køre helt derop?
Og så ved jeg ikke hvad du vil i Hanstholm. Det er i Hirtshals der er færger til Norge.

Problemet deroppe er. at der mangler nogle krydsningsmuligheder nord for Limforden.

Problemet med krydsningsmuligheder er løst ved at anlægge Langholm krydsningsstation, men nu er problemet ETCS mellem Lindholm og Hjørring.

Til/fra Hirtshals giver rullende landevej ikke mening, fordi færgerne i høj grad transportere løstrailere. Hele jernbaneterminalen er altid fyldt til randen med løstrailere der enten venter på næste færge eller på at blive trukket sydpå.

--
Mvh Anders

låst
1948 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak