Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rapport om veterantogskørsel og nye signalsystemer (Generelt)

af K 564, 5/10 2020, 13:14 (1298 dage siden) @ infrafan

Jeg står ved argumentet at bruge 100 mio. kr. af statens penge på holde disse tog kørende er hovedløst, når vi kunne bruge de samme penge på køreledninger, batteritog eller et andet CO2e-besparede tiltag. Hvis du virkelig er uenig på dette punkt, så kan jeg anbefale IPCC's seneste rapport igennem. Klimakrisen er ganske reel, hvordan tænker du at køre kullokomotiver i indre København, når byen står under vand og fyrbøder ikke har fået mad i 5 dage fordi høsten endnu engang slog fejl?

Der bruges mange mio. kr. i det danske samfund på ting, som man er uenig i. 100 mio. kr. er jo ikke mere, end man bruger på at passe på politikerne, hvor nogen bevist skaber problemer for sig selv. Dem siger vi ikke til, hold jer i skindet. Jeg har stor forståelse for klimaproblemerne, de er nok større end de fleste vil erkende, men skulle man ikke sætte ind, som andre også gør opmærksom på, der hvor det rigtig giver noget i regnskabet. Fjern dieseltog fra de løb, hvor der er køreledning hele vej. Det vil også hjælpe i København, da disse løb også kører Valby-Helgoland. Dette er en lavt hængende frugt.

Hilsner Keld


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak