Udlicitering af jernbanen i Danmark (Generelt)
Kære Bjergged
Det kostede lige samfundet over 100 til 150 årsværk for DSB ansatte personer der måtte smide alt, pendlerne i hundredvis af timer i tabt arbejdsfortjeneste da ARRIVA (et dengang engelsk cykeludlejningsfirma) ”vandt” en efter EU reglerne ulovligt udbud. Og hvis ARRIVA havde fået lov, havde du skulle gå (der er jo ingen taxaer i Thy og på Mors, skal hentes enten i Århus eller Ålborg og busser, ha-ha) efter kl. 2030 hvor togdriften stoppede. Og morgentog, glem det, med mindre du mødte tidligst omkring 0800 i de større byer. Og dine tog ville have været det der på tysk hedder ”Holz klasse”. Hårde plastiksæder uden polstring, dårlige toiletforhold og siddekomfort som i et af datidens charterfly med knæene i ørehøjde. Det hele en politisk gennemført ulovlighed for at skaffe de borgerlige til at acceptere at Socialdemokraterne IKKE ville have ekstra spor ud af København på Vestbanen.
Så dine AC´er var altså ikke med overhovedet, de skulle derimod rage kastanjerne ud af ilden efter et politisk makværk for at det private selskab med direktør Johnni i spidsen kun ”vinde”.
Så som du underskriver dig ”Bjergged”, skulle du måske finde dig et par høje klinter at gå op på i stedet og nyde udsigten.
Sæt dig ind i reglerne og historien før en der lukkes noget …… ud, det ville klæde debatten i forum. Du er bare SÅÅÅÅÅ forkert på den i alle aspekter.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
NB: Jeg SAD faktisk med til forhandlingerne og prøvede at redde det der kunne.
--
Steffen Dresler