Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udlicitering af jernbanen i Danmark (Generelt)

af Steff, 6/10 2020, 22:15 (1297 dage siden) @ Michael Deichmann

Kære Michael

Ja, det har du desværre ret i:-( . Men når jeg læser alle de udtalelser om et ARRIVA, der både kan det ene og det andet bedre en DSB, kommer jeg ofte til at tænke på en udtalelse eller bemærkning en fiktiv RAF eskadrillechef udtaler i filmen ”Battle of Britain”:

”You can teach a monkey to fly!”

Jamen, det er jo netop det der er sket her. Det er jo ikke svært at køre buskørsel mellem to stationer hele tide som bl.a. gøres på THY-banen. Men alligevel måtte DSB i begyndelsen stå for al kørsel mv. et helt år!!

Det svære kommer, når der er flere baner og at materiellet skal skifte, vedligeholdes etc. Og så skal man være klar til både materiel- som personelmæssigt at kunne skifte her og nu på alle baner i Danmark.

Og så er det jo ligeledes nemt at skyde DSB i skoene alle dårligdomme UDEN at se på evt. hvorfor.

Fra politisk hold skiller man noget ellers ikke lade sig gørligt, nemlig plat og krone. Man fjerner Baneafdelingen - og laver en selvstændig myndighed uden de nødvendige ressourcer - fra alle andre DSB afdelinger næsten samtidig med, at man stopper uddannelser, der sætter det på stop, der før i tiden gjorde at man var bredt anvendelig. Samtidig begynder man så at ”effektivisere” (nedskære og fjerne midler) men pålægger samtidig at det hele skal holde sammen niveau service- som kørselsmæssigt.

Og så virker det totalt tåbeligt, at udbetale bonus for noget der ikke er iorden ligesom jeg stiller mig fuldstændig uforstående over for, at et overskud på det herhjemme kørte kan føres ud af landet til udenlandske ejere.

Og så kan man jo blive ved. Men offentlig transport koster og DET bliver man nødt til at indse.
Pu-ha

Godaften til alle også i Thy;-) !!

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak