Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udlicitering af jernbanen i Danmark (Generelt)

af Steff, 7/10 2020, 16:58 (1296 dage siden) @ bjergged

Kære Bjergged

For at starte med det sidste, var jeg og et par andre BEDT om at repræsentere de faste rejsende, pendlerne. Det vil sige være ”djævelens advokater” overfor BÅDE ministeriet samt byderne. Så jeg er altså ikke en forsmået bureaukrat med ondt et vist sted.

Og hvis ARRIVA havde fået lov, havde du skulle gå (der er jo ingen taxaer i Thy og på Mors, skal hentes enten i Århus eller Ålborg og busser, ha-ha) efter kl. 2030 hvor togdriften stoppede. Og morgentog, glem det, med mindre du mødte tidligst omkring 0800 i de større byer. Og dine tog ville have været det der på tysk hedder ”Holz klasse”. Hårde plastiksæder uden polstring, dårlige toiletforhold og siddekomfort som i et af datidens charterfly med knæene i ørehøjde.

Sådan gik det som bekendt ikke. Så det har jo ikke meget med virkeligheden at gøre.

Det har nemlig lige nøjagtigt med virkeligheden af gøre, for uden den gruppe af repræsentanter for pendlerne, havde du kørt rundt ikke tilfredsstillende LINT materiel til tidspunkter normale med arbejde ikke kunne bruge!
Så dine AC´er var altså ikke med overhovedet.

Mine AC’er? Hvad fabler du om?

”Mine AC´er?” Det er betegnelsen for de personer der er medlem af DJØF, nemlig personalegruppen akademikerne! Men det vidste du jo, ikke sandt?

Du er bare SÅÅÅÅÅ forkert på den i alle aspekter.
Tjah, jeg har bare beskrevet virkeligheden som den var for mig og andre togbrugere på Thybanen. Hvad der er foregået i magtens korridorer har jeg ikke nogen særlig viden om, eller interesse i.

Hvorfor du udtaler dig om det m.h.t DJØF´er!

NB: Jeg SAD faktisk med til forhandlingerne og prøvede at redde det der kunne.

Ah, en forsmået bureaukrat, som stadig har ondt i røven årtier senere?

Som beskrevet ovenfor. Det jeg KAN beklage er, at der EFTER offentliggørelsen og da problemerne for alvor begyndte, gik der ”fagforening” i skidtet og ikke mindst LPA med U.S i spidsen. Nu skulle man vise hvem bestemte og hvilken uddannelse man skulle have. Altså ikke prøve at hjælpe, men udnytte en situation til egen personalegruppes fordel næsten koste hvad det ville.
Og så kan jeg beklage at man åbenbart ikke har lært noget når talen kommer til udlicitering fra politisk hold og at nogle udtaler sig uden viden på nettet.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak