Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ETCS på Køge st. (Var: TKV og TKG 21 - hurtigt observationer (Generelt)

af Frank Poulsen, 11/10 2020, 17:59 (1287 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

[*]Godstog til/fra Køge over S-banen fra juli/når ETCS tages i brug mellem Næstved og Køge.

Den forstår jeg ikke... Tager man ikke det i brug på selve Køge station også?

Uden at vide det - nok ikke på S-togssporene, gætter jeg på. Her kommer til gengæld CBCT i løbet af 2021, så det er nok en stakket frist.


Som jeg forstår spørgsmålet fra Frank Poulsen om ETCS på Køge station, så går det på fjerntogssporene.

Lige nøjagtig! Det er jo lige meget om godstoget kan komme ad s-togssporet TIL Køge, men hvis ikke det kan komme ud til godsområdet, altså krydse fjernsporene...

Derudover så mister man vel også muligheden for at rangere over i Køge på sigt, ligesom man har mistet i Hellerup.

Men jeg må jo antage at selve Køge station på fjernbanen ikke rammes samtidig med strækningen mellem Køge og Næstved, ellers giver det jo slet ingen mening.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere
ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak