Rød farve på DD vogne (Generelt)

af pjl, tirsdag 13. oktober, 2020, 13:35 (10 dage siden) @ Niels Bak

Hvis ellers det er besluttet i DSB at gå tilbage til rød farve på alle tog, så ville jeg ikke starte med ommaling af de gamle, hvis jeg sad i marketingafdelingen.

Jeg er ikke sikker på at det er hvad DSB er enige med sig selv om, jeg ser den enlige IC3 som en test, og selv den røde farve er flot på lokomotiverne, er den ræderlig på vogne og døre (grå), den sorte stribe omkring vinduerne skaber et meget dystert look på togsættet, så fri mig for mere af det.

På et par af Talgo's tegninger af de nye togsæt er en grå med røde døre, som jeg synes ser meget bedre ud, den matcher desuden den nye bemaling af Öresundstogene, der bortset fra af ikonerne på midten åbenbart skal kunne ses fra Mars, er faldet meget heldigt ud. Denne type bemaling ville jeg hellere se på dobbelt-dækkerne. Men generelt skal det da siges at DSB Design de sidste mange år har været dødsygt at se på og med den (manglende) hastighed hvormed de får fjernet grafitti heller ikke hjælper... så er det nok bedre slet ikke at male togene, fordi en eller andet "kunstner" alligevel skal have sit "piece" smadret på siden.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.

Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen