Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af thomastog, mandag 19. oktober, 2020, 16:08 (41 dage siden) @ steenth

Man har en løsning på vej, hvor man kun sikker at man standser før et farepunkt, mens man ved standsning ved perron får en risiko for at man glider forbi den.


Ja det er jo sådan det burde have været fra starten, det muliggøre i øvrigt også at togene kan fremføres af lokomotivføreren i langt højere grad.


Håndtering af glatte skinner i det omfang var ikke et kendt problem, så det var svært at taget højde for. De har måtte designe en løsning af det..

Husk at problemet er glatte skinner *OG* kørsel i AM.

Man kunne vælge at køre i SM ;-)

På resten af banen, er det den forreste person, der tager højde for glatte skinner. Mon ikke også vedkommende kan det, når der er CBTC ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen