Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af KKLD, tirsdag 20. oktober, 2020, 11:51 (39 dage siden) @ Gæst42

Håndtering af glatte skinner i det omfang var ikke et kendt problem, så det var svært at taget højde for. De har måtte designe en løsning af det..


Husk at problemet er glatte skinner *OG* kørsel i AM.

Man kunne vælge at køre i SM ;-)

CBTC er designet til førerløse tog. Så der er interesse at løse de problemer, som man finder.


Ja når man tilfældigvis "finder" at glatte skinner betyder at toget har længere bremselænge :-D

Jeg mener ikke at selv 2x SA fylder perronerne. Så kunne man ikke med CBTC indkode at togene altid kører som normalt hvor det er tørt så de kan bremse hurtigt. For at håndtere en situation hvor der er glat så kunne man bestemme at toget skal bremse 10 meter før, således at der både med tørre og glatte skinner kan bremses ved perronen.

Hvis man kun kører med 1x SA og 1x SE lagt sammen er det et endnu kortere tog så her kan man have en endnu længere buffer - især med kun 1x SA.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen