Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af Gæst42, 20/10 2020, 15:49 (1276 dage siden) @ steenth

Håndtering af glatte skinner i det omfang var ikke et kendt problem, så det var svært at taget højde for. De har måtte designe en løsning af det..


Husk at problemet er glatte skinner *OG* kørsel i AM.

Man kunne vælge at køre i SM ;-)

CBTC er designet til førerløse tog. Så der er interesse at løse de problemer, som man finder.


Ja når man tilfældigvis "finder" at glatte skinner betyder at toget har længere bremselænge :-D

Nogle gange holder de forudsætninger, som har arbejde ud fra, ikke. Man kunne ikke nøjes med de niveauer for forlængelse af bremselængde, som var indbygget i systemet. Og der tit, at der først ved at prøve det i praksis, at problemer viser sig. Og her har der åbenbart ikke været erfaringer nok samlet til at forudse hvad der sker, når man kommer i områder, hvor problemer ved løvfald er.

Nej for løvfald er særligt s-bane problem? I øvrigt var der også fejl med is og sne, ikke kun med bremselængden

Grundlæggende er det CBTC som Siemens har leveret bare ikke godt nok. Hvordan kan du som pendlerrepræsentant mene noget andet ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak