Lyn+ fra 13. december (Generelt)

af Peter Linaa, onsdag 21. oktober, 2020, 21:37 (246 dage siden) @ M. Qvist
redigeret af Peter Linaa, onsdag 21. oktober, 2020, 22:03

De 3 minutters ophold i Odense - hvad skyldes det? Tager det erfaringsmæssigt 3 minutter at udveksle passagerer? Skal der kobles? Er der ikke plads på skinnerne foran/bagved? Eller noget helt fjerde?


Regionaltoget til Fredericia afgår 07:16.
Kigger man i Rejseplanen ser det ikke ud til at dette tog har længere ophold i Ejby, hvor der normalt overhales, så det nye Lyntog skal åbenbart køre bag det hele vejen til Fredericia.
Det kunne være en forklaring.

Regionaltoget (Re 2719) TIL Fredericia (vest) har INTET med Lyntoget (ICL+ 312) MOD København (øst) at gøre, det er jo hver sin vej.
Det er dog ikke muligt at op- og nedformere i almindelig drift. Dette ifølge Wikipedia.
Den eneste forklaring kan "kun" være: Passagerudveksling og indpasning i øvrige toggang.

M v h
Peter L


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Ebeltoft - Trustrup Jernbane

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen