Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3, signalprogrammet og København-Ringsted (Jernbanen i dag)

af Niels Bak, 21/10 2020, 22:06 (1254 dage siden) @ mikkelwf

Standsningsmønsteret på Sjælland kan selvfølgelig diskuteres. Det er klart, at der i dag er forbindelser, som virker dårligt eller henviser passagerer til intercitytogene i stedet for lyntogene. Og egentlig har jeg ikke nogen fast mening - eller viden nok - om, hvordan fordele og ulemper vejer op mod hinanden.
Det var egentlig bare bemærkningen om at det skyldes manglende konkurrence, som jeg synes var noget sludder, både på Sjælland og nordenfjords. Jeg er ikke sikker på, at konkurrence ville ændre så forfærdeligt meget i den ligning, om end det måske kunne få to selskaber til at vælge hver sin løsning for at dyrke hver sine fordele. Men det kunne lige så godt resultere i at begge selskaber gik entydigt efter de afgange og standsninger, som gav flest passagerer på den længste del af strækningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak