Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trussel mod CBTC udrulning (Generelt)

af steenth, 21/10 2020, 22:53 (1254 dage siden) @ pjl

Det er mere omgivelser omkring banen. Hvis man kommer længere ud, så møder man skovområder fx, mens man i byområder er begrænset hvor meget omgivelserne påvirker banen.

Ja, det skrev jeg vist også længere oppe. Men det betyder så også (hvis Crossrail skifter system over jorden), at det kun er New York og København som ikke er permanent i en tunnel.

Det er omgivelser og ikke tunnel som er betyder noget. Crossrail skrifter imellem ETCS og CBTC på Paddington - midt i byen. Den del af linje L i New York går også i et byområde.

Så man havde begrænset erfaring med CBTC i det miljø hvor det skulle installeres, havde man forhørt sig (i New York som var eneste kunde på det tidspunkt) havde de noget sagt at der var udfordringer med glatte skinner. Jeg kan heller ikke forestille mig at dette bare sådan kommer bag på Banedanmark, hvis det gør er det direkte pinligt.

Nu er Siemens installeret en del flere steder.... Linjen i New York har ingen de faktorer, som er nord for København Jeg har tjekket hele linje L i det sydlige afsnit. Det er et ren byområde. Du er simpelthen på vildspor.

Nu er den måde, som de håndtere det, simpel. Testen i november skal tjekke om de har nået målet og der skulle også være foretaget test af det om natten. Men en plan giver nogle mål, som man gerne vil holde.... specielt her, hvor de gør det i et dokument, som er sendt til politikerne i transportudvalget.

Jo, men hvem har fortalt hvad og hvornår er stadig en del af planen, og specielt i søster-projektet har mange af de planer jo ikke været noget som helst værd - så planer er taknemmelige og alle kan lave dem.

Problemerne har været at få de første strækninger klar til drift. Alle de efterfølgende strækninger, efter at man har fået revideret planerne, så har de udmeldte tidspunkter faktisk blevet holdt.

Men jeg mener faktisk at det bliver spændende at se resultatet af testkørslerne i November, det kunne være fint hvis problemerne bliver løst, det er dog stadig 4 år efter og der er, som jeg læser mig til, ikke nogen garanti for resultatet.

Nyudvikling tager tid.... de har tjekke det af i mindre skala.... testen i november er at sikre det hænger sammen. Og man går ikke i den store test før det virker i mindre skala...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak