Avatar

IC3, signalprogrammet og København-Ringsted (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, torsdag 22. oktober, 2020, 20:44 (94 dage siden) @ Niels Bak

På længere sigt ligger elektrificeringen også og lurer. Den kommer, som det ligger nu, ikke længere end til Ålborg, og så er det under alle omstændigheder slut med gennemkørende tog. Og dermed er der ikke rigtig nogen, som for alvor gider slås for gennemkørende forbindeler, som alligevel forsvinder af sig selv igen inden for en overskuelig årrække...


En anden spændende debat, der inkluderer tre ubekendte: a) Banedanmark har - som jeg forstår det - indgået kontrakt om elektrificering helt til Frederikshavn. Den kan man selvfølge vriste sig ud af ved at smide nogle penge på bordet. b) Padborg-Hirtshals er en TEN-T-strækning og - som jeg forstår det - er vi forpligtet til at elektricifere den inden 2030. c) Batteritog giver mulighed for direkte tog København-Frederikshavn med el København-Lindholm og batteri Lindholm-Frederikshavn.

M.v.h.

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen