Lyn+ fra 13. december (Generelt)

af Gæst42, fredag 23. oktober, 2020, 12:56 (36 dage siden) @ Scharfenberg


Det var dog en sjældent udmærket illustration af det, som det forrige indlæg advarer imod.

Hvad har togdriften og materieltypen til Esbjerg egentlig at gøre med standsningsmønsteret for nogle få lyntog om dagen på strækningen Kbh-Århus?

Og nej, folk i Esbjerg er hverken mere eller mindre dødelige eller udødelige end folk i Odense. Trafikmængden er blot mindre, og det er da rationelt at indrette togdriften efter det.


Og så har de ovenikøbet fået eltog til Esbjerg - inden Fremtidens Tog. I øvrigt er IR4 et mere støjsvagt tog end Øresundstogene. Sætter de slet ikke pris på eltog i Esbjerg og omegn? Hvis de er flere til/fra Esbjerg, der fremover tager toget, kan de sammen med Kolding måske få superlyntog, når Fremtidens Tog kommer, og der er ny bane på Vestfyn i 2029. Så nærmer vi os Esbjerg-København på to timer. Men der skal altså først og fremmest være et passagergrundlag.

IR4 er da teknisk et godt tog, men indretningsmæssigt er IC3 da klart at foretrække. Det skal man da sidde i et direktionssekretariat eller andet elfenbenstårn for at prøve at benægte.

Jeg kender en der pendler Odense - København, som altid køber (altså den man skulle betale for det) en pladsbillet København - Vejle for at være sikker på at få IC3.

Hvis IR4 var så god, så havde L 308 nok også fået lov til at være et Lyn+.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen