Lyn+ fra 13. december (Generelt)

af Gæst42, fredag 23. oktober, 2020, 13:00 (36 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Og så har de ovenikøbet fået eltog til Esbjerg - inden Fremtidens Tog. I øvrigt er IR4 et mere støjsvagt tog end Øresundstogene. Sætter de slet ikke pris på eltog i Esbjerg og omegn? Hvis de er flere til/fra Esbjerg, der fremover tager toget, kan de sammen med Kolding måske få superlyntog, når Fremtidens Tog kommer, og der er ny bane på Vestfyn i 2029. Så nærmer vi os Esbjerg-København på to timer. Men der skal altså først og fremmest være et passagergrundlag.


Jeg håber jeg læser det forkert og at det var ironisk ment. ;-)

Hvis det ikke var det, så kan jeg slet ikke følge dig.

At man bare har at være glade for at man har fået el-regionaltog som InterCity-tog er i den grad udtryk for at 'Kjøwenhavnerriet' har nået nye højder..
Det handler ikke om at man ønsker at få Superlyntog eller Lyn+ til Esbjerg. Det handler bare om at man vil have et IC-produkt i det Syd- og Sønderjyske der tilsvarer det øvrige IC-net. Ja der er køreledninger til Esbjerg og Sønderborg, men hvorfor skal man have regionaltogsmateriel til de strækninger når der køres som IC til Esbjerg og "lyntog" til Sønderborg.

Det bør så dog for retfærdighedens skyld bemærkes at efter der kom El til Esbjerg har de fleste Lyntog til/fra Sønderborg kørt med IC3. Men det er så også på lånt tid at de gør det.

I min optik burde alle tog have samme komfort standard, det giver ikke mening at der er dårligere komfort i et DD-tog til Kalundborg end i Lyntoget til Odense når sidstnævnte har kortere rejsetid.
Men med Fremtidens tog kan vi så alle glæde os til det sker, selvom den fælles fremtidige "IR4-standard" nok ikke vil vække særlig stor glæde ift IC3


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen