Vil EB lokomotiver starte i passagerdrift fra 26. oktober? (Generelt)

af P.Jensen, tirsdag 27. oktober, 2020, 09:01 (35 dage siden) @ Peter Christensen

Miljømæssigt i bred forstand må det blive bedre - måske ikke i forhold til EA - men i forhold til ME.

Nu skrev jeg - når alle ME og EA er borte. Altså i en situation hvor man kan planlægge 100% efter EB plus vogne.

ER vil blive overflødig i en vis udstrækning til Slagelse - lidt efter hvordan man prioriterer. ER kan vel bruges fra Næstved over Ringsted og Køge til Købehavn da man da kan køre hurtigere.

Idag 1 time 9 min fra Slagelse til København H. (7 min den anden vej..).
Vil man kunne komme ned på tæt ved 1 time rent?

Næstved til København H idag 52 minutter. Med ER 180 km/time - 45 min? Jeg synes jeg har set et sted at 37 minutter er muligt?? Men de er nok med over 200 km/t.

Supplerende vogne skal vel kunne køre 200 km/timen. Mon ikke man vil bruge Talgo ind mod København om morgenen??

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen