Indlæg til udviklingsstrategi for Region Sjælland (Trafikpolitik)

af My1202, søndag 01. november, 2020, 07:13 (166 dage siden) @ Anders Madsen

Rådet for Bæredygtig Trafik har netop fremsendt et længere høringssvar vedr. jernbaneforhold i Region Sjælland til regionens udviklingsstrategi. Høringssvaret omfatter bemærkninger om følgende:

Lokalbaner
Den regionale jernbanetrafik, herunder reaktivering af Gedserbanen
Helhedsplan for den samlede kollektive trafikbetjening
Godstrafik på skinner

”Den Regionale Udviklingsstrategi 2020-2024 for Region Sjælland” var i offentlig høring frem til d. 21 oktober 2020. Høringssvaret indgår nu - sammen med bl.a. indsigelser fra Landsforeningen Danmarks Jernbaner - i de politiske drøftelser og Regionsrådets endelige vedtagelse af strategien i efteråret 2020.

Høringssvar fra Rådet for Bæredygtig Trafik:
https://baeredygtigtrafik.dk/hoeringssvar-om-region-sjaellands-udviklingsstrategi/

Når jeg læser følgende:

Tølløsebanen (Tølløse-Høng-Slagelse)

Rejsetiden kan reduceres ved at forøge strækningshastigheden til 160 km/t 

så kommer jeg i tvivl om hvorvidt dette "råd" har indsigt i jernbanedrift.

Jeg har meget svært ved at se hvor man på denne strækning kan nå op på 160 km/h.
Derudover vil det kræve omfattende ombygninger af såvel strækningsføringen, underlag og nedlæggelse af en masse krydsningssteder med vejtrafik. Og togmateriel til hastigheder på 160 km/h er givet en del dyrere end 120 km/h?

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen