Indlæg til udviklingsstrategi for Region Sjælland (Trafikpolitik)

af ulca, søndag 01. november, 2020, 17:55 (165 dage siden) @ Anders Madsen

reaktivering af Gedserbane

Det tvivler jeg på kan betale sig af to grunde:
1. De fleste tidligere stationer ligger ikke just tæt på noget som kan kaldes så meget som en landsby (som typisk defineres som mindst 200 indbyggere); så potentialet for passagerer er nok begrænset.
2. Jeg har selv prøvet at tage bussen hvis rute cirka følger strækningen (med afstikkere til de nærmeste byer), og selv da har jeg ikke oplevet at alle maks 40 pladser var besat; så f.eks. en normal Desiro (Lint 41) med 115 siddepladser eller IC2 (MF/FS) med 124 siddepladser vil vidst være "overdimensioneret" (i mangel på bedre udtryk), så vil det nok være mere velegnet med f.eks. Desiros lillesøster Lint 27 med 73 siddepladser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen