Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

K21 S-tog Linje F undren/spørgsmål (Generelt)

af KKLD, 16/11 2020, 16:28 (1247 dage siden) @ Scharfenberg

På de tider, hvor man forlænger 10 minutters driften på A, B og C kører linje F allerede 10 minuttersdrift (helt til midnat), så hvad skulle man forbedre?


I weekenden mellem 00:30 og 01:30 der kører Linje F hvert 30. minut og de andre hvert 20. minut.


De har kigget hvor der er mest trafik på det tidspunkt. Og det er trafik til/fra steder længere inde.


Det giver mening. Det er ikke data jeg har adgang til.

Det kunne være at det ændrer sig så Linje F næste år får samme forbedring :-)


I en normalsituation uden corona er Linje F lidt en spøgelseslinje efter 00.30 - også nat efter fredag og lørdag. Sammenlignet med fx Nørreport, Vesterport, Kbh. H og Valby er der ikke så mange rejsende mellem Hellerup-Nørrebro-Flintholm-Danshøj-Ny Ellebjerg. Flest rejsende er der mellem Nørrebro og Flintholm, men stadigvæk noget, der sagtens kan rummes med 30-minuttersdrift. A, B og C har derimod rigtig mange rejsende mellem 00.30 og 01.30 især på det centrale afsnit.

Kunne dette skyldes at der kører tog hvert 30. minut og at der på det centrale stykke kører tog hvert 30. minut på 3 linjer, altså tog hvert 10. minut cirka?

Her tænker jeg på at man med Linje F om natten finder alternativer da der er 30 minutter mellem hvert tog. Linje F minder om metroen som har tog hvert 12 min på M3 og M4: https://m.dk/rejser/se-metroens-k%C3%B8replan/


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak