6 min drift på vej. (Generelt)

af Gæst42, tirsdag 17. november, 2020, 21:56 (16 dage siden) @ steenth

Selv med den nuværende normalsituation i CBTC med Glatte skinner niveau 2 indkoblet vil det være umuligt at holde køreplanen..... Fagre nye verden med det "fantastiske system"


Nu er drift med glatte skinner niveau 2 en nødløsning indtil de kan håndtere det på en hensigtsmæssigt måde.


Man kunne så mene at man burde udskyde udrulningen indtil den "håndtering" er på plads. Det påstås jo at den er lige om hjørnet og hvis den reelt er det, hvorfor så forringe det for passagerne over en kortere periode?
Måske fordi man reelt ikke stoler på at det faktisk bliver løst lige om lidt?

Det kan også være at gør det i den rækkefølge ting bliver færdig. Farum- og Ringbanen er blevet holdt tilbage, så det ikke går ud over efterårsperioden med WET 4 og hvor en løsning af glatte skinner er på vej.

Ja og nu kan man så ikke holde det mere selvom løsningen stadig ikke er på plads.

Men CBTC er meget godt eksempel på at der ikke køres for passagerne men for prestigen i at få udrullet det "fantastiske" CBTC.

Hvad er alternativet? Målet er komme af med typer med relæ-anlæg og HKT og over til computer-styret sikringsanlæg, som er mere stabile i det daglige (selvom det problem med de store nedbrud, hvor flere har været håbløst årsager til)

Mener du seriøst at de nuværende anlæg bryder sammen indenfor det næste år?
Altså hvis man seriøst tror på at løsningen er lige rundt om hjørnet, så er det da tudetosset ikke lige at vente til den løsning er på plads.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Varde - Grindsted Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen