6 min drift på vej. (Generelt)

af krabsen, fredag 20. november, 2020, 20:33 (10 dage siden) @ Gæst42

Det kommer vel an på, om succeskriteriet er at komme et minut hurtigere til Holte - eller det vægter højere at få en mere stabil drift grundet færre signalfejl, tættere togfølge etc.

Jeg ved godt hvad jeg ville prioritere højest.;-)


Personligt vil jeg hellere have en signalfejl der forsinker toget et par minutter eller 5 end en CBTC fejl der ligger hele nettet ned. Ingen tvivl om at der er færre fejl ved CBTC, men når der så sker en fejl på CBTC så lukker s-banen ned.

Men sammenligningen skal vel ikke være 1:1?

Jeg kender ikke omfanget af fejl hverken i det gamle system eller det nye (som rettelig først kan vurderes retfærdigt efter en indkøringsperiode).

Så man bør vel holde 10/20/50 signalfejl der forsinker et antal tog rundtomkring på S-nettet 5-10 minutter, op mod én CBTC fejl?
Og det ændrer nok regnestykket lidt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965
I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbanehistorisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen