Tyskland: 4.000 km køreledning på motorveje (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, lørdag 21. november, 2020, 18:31 (9 dage siden) @ gaest

Hvis vi får det system i Danmark bliver det med en anden spænding, anden afstand mellem ledningene, og anden ophængningshøjde som anbefalet i de utallige konsulentrapporter der var bestilt til formålet.

Hvis vi sammenligner med jernbanen, så fik DSB en konsulentrapport inden 25 kV, 50 Hz systemet blev valgt.
Det var såmænd SJ, som lavede den rapport.....anbefalingen var klart at et 50 Hz system var billigere at anlægge.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen