Nattog til Hamburg Hbf og Berlin Hbf i 2021 (Generelt)

af P.Jensen, tirsdag 24. november, 2020, 20:27 (94 dage siden) @ Gæst42

Der står i mit link at vogne er indkøbt netop til denne trafik. De gamle DSB vogne kan ikke køre 200 km/timen.

Så læste jeg lige pressemeddelelsen igen - der står at toget består af vogne med kupeer med 6 senge - dvs. liggevogne som man kan så bestille til mellem 1 og 6 personer. Man kan altså reservere enekupe på den måde, men det er selvfølgelig ikke sovevognsniveau.

Desuden et antal siddevogne i toget. Mon ikke 6-7 vogne i alt?

Selvfølgelig skal det ikke via København H. Det er et svensk tåg som primært satser på rejser mellem Sverige og Tyskland. At man så kan stå på og af i Høje Tåstrup er en service til os danskere.... At bruge måske en ekstra time til at køre ind til København H. og vende retning giver ikke mening.

P. Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen